Red Bull aandelen

Red Bull geeft je vleugels. De bekende slogan die iedereen inmiddels wel kent van televisie. De ene persoon zweert erbij en de ander vindt het maar troep. Vandaag vertellen we meer over het merk Red Bull. Voor de oprichting van het merk, moeten we terug naar de jaren 80. We hebben het dus over een merk wat al ruim 30 jaar oud is.

Dietrich Mateschitz richtte het merk op, geïnspireerd door functionele drankjes uit het verre Oosten. De Red Bull formule werd gecreëerd en het unieke marketingconcept werd ontwikkeld.

Red Bull aandelen

 

4.5/5

Grootste en meest bekende handelsplatform ter wereld

Red Bull verwachtingen – De toekomst van Red Bull

In deze tijden is het erg lastig om uitspraken te doen over de toekomst. Het team van Aandelenkopen.nl heeft besloten om zich daarom hier ook niet aan te wagen.

Het is momenteel niet mogelijk een goed beeld van de Red Bull verwachtingen de komende jaren. Zo blijft het koffiedik kijken voor deze verwachtingen in 2021 – 2025.

Over Red Bull

De Red Bull energydrink werd in 1987 voor het eerst op de thuismarkt in Oostenrijk verkocht. Niet alleen werd een nieuw product gelanceerd, maar ook het ontstaan van een volledig nieuwe productcategorie. Inmiddels is Red Bull flink uitgegroeid en is het een toonaangevend merk geworden. Red Bull is in ruim 170 landen verkrijgbaar en er zijn vandaag de dag al meer dan 68 miljard blikjes verkocht.

Met 11.886 mensen in dienst verspreid over de ruim 170 landen hebben we het duidelijk over een ontzettend groot merk. Waar het succes begon op de Oostenrijkse markt, richt het merk zich nu steeds meer op de VS, West-Europa en groeimarkten in het verre Oosten. Ook is het merk druk bezig met de ontwikkeling van het Red Bull Organics assortiment.

Cijfers Red Bull

Laten we even terugblikken op vorig jaar. Het jaar 2017 was namelijk een jaar waarin in totaal 6.302 miljard blikjes Red Bull werden verkocht. Het jaar daarvoor (2016) was ook al bijzonder succesvol met een totaal verkocht aantal van om en nabij de 6.000 miljard. We hebben het dan over een stijging van ongeveer 4% in het jaar 2017.

Waar de omzet in 2016 uitkwam op 6.029 miljard euro, bedroeg de omzet in 2017 maar liefst 6.282 miljard euro. Opnieuw zijn de cijfers op het gebied van de omzet, bedrijfswinst en productiviteit gestegen. Er zijn een aantal redenen aan te wijzen voor het grote succes van Red Bull. Een ervan zijn de uitstaande verkopen in de Red Bull markten in Turkije, Nederland, Noord-Europa, India en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is het succes mede te danken aan extreem efficiënt kostenbeheer en de continue merkinvestering.

Grote sportnamen drinken Red Bull

Bekend van de reclame is dat Red Bull de vleugels geeft wanneer je ze nodig hebt. Bekende topsporters die Red Bull drinken zijn bijvoorbeeld: Mark Webber, Lindsey Vonn en Robby Naish. Het drankje zou goed zijn voor onderweg in de auto, tijdens studiebijeenkomsten, tijdens het sporten, op het werk, tijdens het gamen of met uitgaan. Het is je vast niet ontgaan dat Red Bull ook de sponsor is van onze eigen Max Verstappen. Niet voor niets zie je Max overal met het logo van Red Bull lopen.

Belangrijkste toevoegingen

De belangrijkste toevoegingen van de bekende Red Bull energydrank zijn: cafeïne, taurine, B-vitamines, suiker en alpenwater. Tegenwoordig is er ook de Red Bull sugarfree of de Red Bull 0 calorieën variant. Ook zijn er de zogeheten Red Bull edities. Deze special editions zijn steeds belangrijker voor de verdere groei van het merk.

Volledig recyclebare blikjes

Ook is het opvallend dat de blikken van Red Bull volledig recyclebaar zijn. Voor de productie evenals distributie is energie nodig. En het wekken van energie heeft natuurlijk impact op het milieu. De blikken van Red Bull zijn daarom voor 100% te recyclen. Het merk is zich bewust van de verantwoordelijkheid voor het milieu en streeft niet voor niets naar verbeteringen op dat vlak. Red Bull kiest al bewust voor het gebruik van aluminium blikjes.

Wall-to-wall principe

Red Bull produceert hun blikjes volgens het wall-to-wall principe. Hiermee wordt aangegeven dat de blikjes op dezelfde plaats worden gefabriceerd en gevuld. Vele transport kilometers worden zo bespaard. We hebben het dan over een hoeveelheid van 12.700.000 kilometer wat op jaarbasis bespaard wordt. Tevens wordt zo de uitstoot van meer dan 9.687 ton koolstofdioxide (CO2) bespaard.

Flinke besparingen

Simpel gezegd zorgt het wall-to-wall principe voor een aantal opvallende cijfers. Zo hoeven jaarlijks ongeveer 4 miljard blikjes niet vervoerd te worden, totdat ze klaar zijn voor distributie naar de uiteindelijke bestemming. Er worden jaarlijks meer dan 18.000 vrachtwagenritten bespaard. Voor alle duidelijkheid: het gaat dan om een jaarlijkse besparing van maar liefst 12,8 miljoen kilometer.

 

Red Bull aandelen kopen – Waar kan dit het beste?

Wij hebben een vergelijking gemaakt van de beste online brokers waar er geïnvesteerd kan worden in dit aandeel.

9,8Meer informatie

9,6Meer informatie

9,4Meer informatie

9,1Meer informatie
8,6Meer informatie

Zit je te denken om te investeren in Red Bull? Dan is het goed om alle informatie te hebben over dit bedrijf. Op deze pagina vindt je daarom informatie over het bedrijf, de Red Bull koers, de verwachtingen en toekomst van Red Bull en meer. Het is van belang om je altijd goed te informeren voor je kiest om te beleggen in Red Bull aandelen.

In bovenstaande tabel vind je een overzicht van de beste brokers in Nederland om te beleggen in Red Bull aandelen. Als je Red Bull aandeel wilt kopen, dan zijn dit allemaal goede betrouwbare opties om eenvoudig een account aan te maken en te starten met beleggen op een veilige manier.

Koers Red Bull – Wat is de waarde van aandelen Red Bull?

In onderstaande grafiek kan je de huidige koers van het bedrijf zien. Hier zie je precies wat een aandeel van Red Bull kost. Het aandeel Red Bull is te vinden op de Red Bull, de afkorting op de beurs is Red Bull.

 

Het aandeel kan daarom eenvoudig gekocht worden via verschillende brokers welke hierboven worden toegelicht. Een broker waar wij goede ervaringen mee hebben is Plus500 zij bieden een erg gebruiksvriendelijke interface en maken het makkelijk om een Red Bull aandeel te kopen.

Red Bull kopen of niet? De juiste beslissingen maken

Beleggen blijft lastig en iedereen heeft zijn eigen ervaringen, het gaat om de juiste keuzes maken en op de juiste momenten instappen als het gaat om aandelen. Het is belangrijk voor jezelf na te gaan of je wilt beleggen voor de korte termijn of lange termijn. De koers van een Red Bull aandeel kan erg volatiel zijn over de lange termijn waardoor het goed is om hierbij stil te staan of je hier wel tegen kan.

De meeste mensen beleggen daarom voor de lange termijn, het is daarom belangrijk om goed te kijken naar alle verwachtingen van het bedrijf over de lange termijn. Als het toekomstbeleid van het bedrijf er goed uit ziet, dan kan het erg interessant zijn om te kiezen om te investeren in Red Bull en daardoor nu een aantal aandelen te kopen van Red Bull. Indien het er op de korte termijn niet aantrekkelijk uitziet, kan het wel interessant om een account bij een broker te hebben zodat er op het juiste moment ingestapt kan worden.

Zo kan er een order worden klaargezet als deze een bepaalde prijs bereikt. Aandelen Red Bull kopen kan in ieder geval eenvoudig via bovenstaande brokers. Een interessante manier om te kijken is ook door te kijken naar het koersdoel van het bedrijf. Veel financiële organisaties geven een koersdoel per aandeel.

9,8Meer informatie

9,6Meer informatie

9,4Meer informatie

9,1Meer informatie
8,6Meer informatie

Red Bull aandelen advies

Aandelenkopen.nl biedt geen advies over specifieke aandelen, wij raden het aan om goed naar het bedrijf te kijken, de winstcijfers, het vertrouwen in het bedrijf, de doelgroep, het team, de markt waarin het bedrijf zich begeeft en andere belangrijke macro economische ontwikkelingen om een goede keuze te maken.