Beleggen in aandelen: 5 essentiële dingen om te doen bij het kiezen van aandelen

Er zijn 11 beurssectoren, meer dan 8.000 effecten en meer dan 4.000 beursgenoteerde bedrijven. Aandelen kiezen die de meeste winst opleveren is dus geen sinecure. Zelfs professionele aandelenbeleggers weten dat geen enkel algoritme of ingewikkelde formule hen helpt de ideale aandelen te kiezen. Er zijn vele aandelen met miljoenen filosofieën, strategieën en beleggingsopvattingen.

Kortom, elke belegger benadert de aandelenmarkt op een unieke manier. Elke belegger moet de principes van aandelen begrijpen om ze gemakkelijker te kunnen kiezen. Dit is wat u moet doen.

Heb doelen

Een van de belangrijke principes bij het uitkiezen van aandelen is het hebben van doelen. Net als bij het spelen in een online casino zijn uw doelen gebaseerd op wat u wilt bereiken. Als u uw vermogen in aandelen snel wilt laten groeien, bent u bereid grote risico’s te nemen. Als u van plan bent op veilig te spelen en langer in de markt te blijven, betekent dit dat u voor dividenden gaat of de blue-chip bedrijven kiest. Kortom, het idee van uw doelstellingen zal de beste keuze bepalen.

Risico begrijpen

Een ander cruciaal ding om te doen bij het kiezen van aandelen is het begrijpen van risico’s. Vergeet niet dat uw portefeuille vaak zal dalen en stijgen, en de redenen daarvoor hebben niets te maken met uw aandelen. Zaken als oorlog en inflatie beïnvloeden de trend van de aandelenmarkten, en geen enkel bedrijf heeft daar controle over. De beste manier om de risico’s van deze elementen te beheersen is diversificatie.

Beleg niet in een bedrijf dat u niet kent

Het is altijd raadzaam te kiezen voor bedrijven die u kent. Bij aandelen gaat het niet om het bezit van een aandeel in het bedrijf. Dat betekent dat welk bedrijf u ook wilt investeren, u de boeken, inkomsten, seizoensgebondenheid, risico’s, concurrentie, kansen, enz. moet controleren. Het kiezen van de juiste aandelen begint met het begrijpen van het bedrijf waarin u wilt investeren. elk bedrijf heeft sterke en zwakke punten. Hier is het geheim; grote bedrijven hebben minder ruimte voor groei. Daarom kan investeren in kleine bedrijven die nog groeien het beste zijn. Het enige wat u moet onthouden is dat elk bedrijf zijn ups en downs heeft, ongeacht zijn grootte of hoe groot het is.

Vermijd te mooi om waar te zijn aandelen

Als u denkt dat een aandeel te mooi is om waar te zijn, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Dit is een aanpak om nieuwe beleggers aan te trekken. De grootste fout die u als beginnende aandelenbelegger kunt maken, is u te laten verleiden door aandelen met aantrekkelijke waarderingscijfers. Vergeet niet dat het feit dat een bedrijf goedkope aandelen verkoopt, niet betekent dat ze overgewaardeerd zijn. Beoordeel de markt voordat u investeert.

Financiële ratio’s begrijpen

Nu u doelen en een geweldig bedrijf in gedachten hebt, moet u weten of het aandeel duur of goedkoop is. Dit is waar u de financiële ratio’s berekent. U moet de waarde van het aandeel in de markt nemen, en andere cijfers zoals cashflow, balans, resultatenrekening, enz. Andere dingen die nuttig zullen zijn om financiële ratio’s te begrijpen zijn statistieken zoals koers-winst, koers-boek, enz. Deze details zullen helpen bepalen hoe efficiënt het aandeel zal zijn.

Conclusie

Dit zijn vijf dingen die u moet doen bij het kiezen van aandelen. Of u nu een nieuwe belegger bent of een ervaren marktonderzoeker, het kennen van deze benaderingen zal u helpen aandelen te kiezen met de beste grondlaag.

admin

Inhoudsopgave

Antje

Ik ben Antje, een enthousiaste schrijver met een brede interesse in uiteenlopende onderwerpen. Mijn werk varieert van diepgravende analyses tot lichte, informatieve artikelen. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe perspectieven en benaderingen, wat mijn werk veelzijdig en fris houdt. Schrijven is voor mij niet alleen een beroep, maar ook een manier om ideeën te delen, discussies op gang te brengen en kennis over te dragen. Elk artikel dat ik schrijf, benader ik met een open geest en aandacht voor detail, met als doel mijn lezers te informeren en te inspireren.