Google

Twitter aandelen

Twitter aandelen kopen of verkopen? interessant of niet?

Twitter aandelen

Twitter is een socialenetwerksite, net als Facebook en LinkedIn. Eigenlijk is Twitter niets anders dan een microblog, wat inhoudt dat de gebruiker in 140 tekens kan vertellen waar hij of zij op dat moment mee bezig is. Deze netwerksite maakt het mogelijk om simpel gezegd een gesprek te hebben met duizenden mensen over de hele wereld. We vertellen u met dit artikel graag wat meer over de start en ontwikkelingen van Twitter.

Het kopen van Twitter-aandelen kan interessant zijn. Wij van Aandelenkopen.nl zijn er om dat makkelijker te maken voor u. Doe van tevoren altijd goed research. Neem de plannen van Twitter eens door en bekijk ook zeker eens de technische- en fundamentele analyse. Zo bent u optimaal op de hoogte. Handelen in Twitter-aandelen kan op eenvoudige wijze door een account aan te maken bij de broker Plus500. Hier kunt u al beleggen in Twitter-aandelen voor een bedrag vanaf 100 euro. Er wordt gewerkt met een hefboom, waardoor 100 euro inleg goed is voor een waarde van 1.000 euro.

Twitter kopen/verkopen? Open een account bij de CFD-broker Plus500! *CFD service. 76,4% verliest geld

 

Over Twitter

Twitter werd in 2006 als onderzoeksproject gestart door het bedrijf Obvious te San Francisco. Niet wetende dat Twitter vier jaar later al ruim 175 miljoen gebruikers telde. Twitter maakte de daaropvolgende jaren flinke sprongen. Dit kwam mede door de snelle verslaglegging van rampen en andere actuele gebeurtenissen. Vandaag de dag speelt Twitter daar nog steeds goed op in en is het een opvallend voordeel in tegenstelling tot andere media platforms. Helaas heeft Twitter duidelijk ook mindere jaren gekend. Verderop vertellen we u daar wat meer over.

Het bedrijf werd opgericht in 2006 door een aantal mannen. Het gaat om Jack Dorsey, Christopher Isaac Stone, Jeremy LaTrasse, Evan Williams en Noah E. Glass. Dat jaar werd Twitter als een onderzoeksproject gestart door het bedrijf Obvious. Vier jaar later telde het platform al ruim 175 miljoen gebruikers. De daaropvolgende jaren maakte het bedrijf flinke sprongen. Nog steeds wordt er slim ingespeeld op het laatste nieuws in de wereld. Dat is een groot voordeel in tegenstelling tot andere social mediakanalen. Het hoofdkantoor van Twitter staat in Californië, in San Francisco.

Veel bekende personen maken op dit moment gebruik van Twitter. Denk aan sporters, politici, artiesten en andere mediafiguren. Een van ’s werelds meest prominente twitteraars op dit moment is Donald Trumpp. In Nederland is Geert Wilders een van de meest bekende twitteraars. Namen die u vast niet zijn ontgaan. Er zijn vandaag zo’n 315 miljoen actieve gebruikers. Een opvallende mijlpaal was een totale hoeveelheid van ongeveer 500 miljoen tweets per dag in het jaar 2014.

Vandaag de dag gebruiken miljoenen mensen Twitter. Het platform heeft een aantal opvallende voordelen. Zo is het eenvoudig te gebruiken. En er zijn veel verschillende mogelijkheden. Zo kan de gebruiker o.a. in realtime naar krantenkoppen en video’s duiken. Persoonlijke interesses kunnen eenvoudig gevolgd worden. Ook kunnen foto’s en video’s gemakkelijk worden gedeeld. Met een eigen tweet, retweet, share of reply doet u op simpele wijze mee aan het gesprek.

 

Netwerk onderhouden en uitbreiden

Het logo van Twitter is een vogeltje. Het gaat om een combinatie van instant messaging en webloggen. Een bericht wat via Twitter gestuurd wordt, wordt een Tweet genoemd. Je kunt gratis een account aanmaken, welke je kunt koppelen aan andere profielen. Zo kun je makkelijk het netwerk onderhouden en uitbreiden. Een geplaatst bericht komt dan terecht bij de mensen die jou volgen. Anderzijds ontvang je tweets van mensen die je zelf volgt.

 

Overal te gebruiken

Twitter kun je gebruiken met een smartphone en ook met een desktop of tablet. Over elk denkbaar onderwerp kan getweet worden. Het is bovendien een snelle nieuwsdienst. Het gebruik van Twitter is vrij eenvoudig. Er zijn daarnaast nog een aantal andere opvallende voordelen voor het gebruik van Twitter. Zo kan het gebruik ervan erg gezellig zijn.

 

Gratis miniblog

Je krijgt een gratis miniblog en kunt contact houden met iedereen die je volgt. Ook kun je gemakkelijk nieuwe mensen leren kennen met dezelfde hobby’s en interesses. Twitter is daarnaast niet alleen voor privé, maar zeker ook voor zakelijk gebruik handig. Het wordt dan gebruikt om contact met de doelgroep te onderhouden en voor het ontwikkelen van naamsbekendheid.

 

Missie Twitter

Twitter geloofd erin dat de open uitwisseling van informatie een positieve invloed kan hebben op de wereld. De missie is om de wereld een betere plek te maken. En dat door gebruik te maken van de positieve kracht van Twitter. Dit doel wordt omarmd door middel van maatschappelijke betrokkenheid en vrijwilligerswerk. Daarnaast door partnerschappen aan te gaan met liefdadigheidsinstellingen over de hele wereld.

 

Twitteradvertenties

Nu bent u hoogstwaarschijnlijk nieuwsgierig hoe Twitter aan haar inkomsten komt. Met andere woorden, hoe verdient dit platform geld? Twitter biedt o.a. op maat gemaakte oplossingen voor advertenties. Of de gebruiker nu een product lanceert of een merkverhaal promoot, de advertenties van Twitter helpen om doelen te bereiken. De gebruiker kan met een Twitteradvertentie op simpele wijze een campagne op maat maken. Denk aan doelen, doelgroepen en het budget. U begrijpt vast wel hoe waardevol dat kan zijn voor zowel particulieren als bedrijven.  

 

Voordelen advertenties

Er zijn bij Twitter geen minimumuitgaven. In tegenstelling tot Facebook. De gebruiker betaald alleen voor de specifieke resultaten die nodig zijn. Denk aan nieuwe accountvolgers of het verzenden van verkeer naar een bepaalde website. Ook zijn er flexibele beheeropties. Met Twitteradvertenties kan de gebruiker meer likes krijgen. Het bericht kan worden vergroot en de gebruiker kan meer mensen laten praten over dingen die voor hem/haar het belangrijkste zijn. Denk aan een doel, project, bedrijf of merk. Er kan zo eenvoudig verbinding worden gemaakt met nieuwe doelgroepen.

 

Twitter Promote-modus

Net als heel veel mensen geen tijd of geen zin om een Twitteradvertentie te beheren? Echter wel een altijd-aan-promotie-oplossing nodig? In dat geval is de Twitter Promote-modus ideaal. Het is een maandabonnement van 99 dollar waarmee Tweets en de account automatisch gepromoot worden. Kijk voor een uitgebreid overzicht zeker even op de website van Twitter. Dat is absoluut de moeite waard.

 

Hoe werkt het?

Hoe werkt het dan precies? Wanneer de bovenstaande modus is ingeschakeld, worden de organische tweets die de kwaliteitsfilter passeren, automatisch toegevoegd aan een dagelijkse campagne die is gericht op de door de gebruiker geselecteerde doelgroep. Daarnaast voert de Promote-modus ook een campagne met gesponsorde account-items uit om bezoekers naar de profielpagina te halen. Evenals nieuwe volgers aan te trekken.

 

Twitter Analytics

Met de analyses van Twitter Analytics krijgt de gebruiker inzicht in de manier waarop de content die op Twitter wordt gedeeld, de groei van het bedrijf stimuleert. Wel zo handig natuurlijk. Enerzijds vindt de gebruiker op de startpagina van het account een algemeen overzicht van de statistieken. Deze worden van maand tot maand bijgehouden. Bovendien is daar te zien waar de gebruiker het beste gescoord heeft. Zo zijn de best presterende tweets te zien en kunnen de invloedrijke mensen in het netwerk ontdekt worden.

 

Dashboards

In het dashboard voor tweetactiviteit vindt de gebruiker de variabelen voor de afzonderlijke tweets. Daar is precies te zien hoe vaak Twittergebruikers elke tweet gezien hebben. Evenals geretweet, beantwoord en geliked hebben. Tot slot bevat het dashboard met doelgroep inzichten waardevolle informatie over de mensen die de gebruiker op Twitter volgen. Bovendien is daar de groei van het aantal volgers bij te houden. Zo komt de gebruiker meer te weten over de interesses en demografische kenmerken van de volgers.  

 

Twitteradvertenties voor bureaus

En dan zijn er ook nog speciale Twitteradvertenties voor bureaus. Deze helpen drukke bureaus bij het maken, beheren en behalen van de beste resultaten. En dat uit meerdere campagnes. Er is een toegewijde ondersteuning en er zijn geavanceerde hulpmiddelen beschikbaar. Wel geldt er een minimale uitgave van 1.000 dollar per kwartaal. De gebruiker kan dit programma gebruiken om betere resultaten voor de klanten te behalen.

 

Cijfers van Twitter

In 2016 werden er een boel medewerkers van Twitter ontslagen. Dit om uit de verliezen te komen. In 2017 werd er voor het eerst winst gemaakt door het bedrijf. Ook steeg de omzet in vergelijking met de andere jaren. Gebruikers klikten vaker op tweets. Ook werd er meer geld verdiend met advertenties.

Twitter201520162017201820192020
Omzet2 2182 5302 4432 8993 2683 550
Nettowinst-521-457-108213303421
Koers/winst verhouding-29,3-25,1-16012493,367,1
Winst per aandeel ( $ )-0,79-0,65-0,150,260,350,49
Dividend per aandeel ( $ )
Dividendrendement

De voornaamste inkomsten voor het bedrijf komen uit advertenties. Uit de cijfers hieronder is goed te zien dat er ondanks een beter 2017 alsnog verlies is geweest. Dit had mede te maken met enorme bedragen aan onderzoek en ontwikkeling. In 2017 werden bovendien veel nepnieuwsaccounts op de ban gedaan. Wel werd in datzelfde jaar het aantal toegestane tekens verdubbeld met 280.

Waar Facebook nog altijd zeer populair is en het nog steeds razendsnel groeit, zakt Twitter langzaam verder af. Toch zijn er genoeg cijfers te zien die erop wijzen dat het echt nog te vroeg is om Twitter af te schrijven. In 2016 was het namelijk het derde social media platform onder de mobiele gebruikers. Nog steeds staat Twitter bekend om hun realtime interactie. Tijdens belangrijke gebeurtenissen en evenement is Twitter altijd het meest up-to-date.

Nieuws verspreidt zich mede door Twitter nog altijd in razendsnel tempo. Er zijn dus nog altijd voordelen ten opzichte van andere socialmediakanalen. Tegenwoordig is het zelfs mogelijk om 360 graden video’s te plaatsen. Zo kunnen de gebruikers nog dichter op het nieuws en de gebeurtenissen in de wereld zitten.

 

Twitter aandelen kopen of verkopen?

Wellicht hebben wij uw interesse gewekt om in Twitter aandelen te kopen. Dat kan via onze favoriete broker Plus500. Zij maken het mogelijk om op makkelijke wijze te handelen in Twitter-aandelen.

Liever eerst wat oefenen met beleggen? Geen enkel probleem. Door het aanmaken van een demo-account krijgt u de kans om met 40.000 euro te oefenen. In uw demo account krijgt u bovendien een uitgebreid overzicht met grafieken en indicatoren. Zo behoudt u een goed overzicht van het Twitter-aandeel. Erg handig wanneer u de persoonlijke belegkwaliteit wilt ontwikkelen. Heeft u nog vragen? Aarzel niet om ze te stellen aan ons. Wij helpen u graag.

Het is nu mogelijk om long of short te gaan op Twitter aandelen. Verhandel deze bij de CFD-broker Plus500. Het is aan te raden om iets te doen met deze aandelen. De markt is enorm volatiel! Of u nou long of short gaat, het is hoe dan ook verstandig om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Meld u daarom hieronder direct aan bij de CFD-broker Plus500! *CFD service. 76,4% verliest geld

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Open een oefen-account

Buitenlandse aandelen

Direct CFD’s kopen of verkopen?

Broker Plus500 logo

*Voorwaarden van toepassing

  • Rating: 9,2
  • Binnen 5 minuten geregeld!
Open gratis demo account en ontvang €40.000!  

CFD's zijn complexe producten met een hoog risico om geld te verliezen vanwege de hefboom. Tussen 74-89% van de particuliere beleggers verliest geld met het handelen in CFD's. Bedenk daarom of je het hoge risico om geld te verliezen kunt dragen.