Google
Google

Red Bull aandelen

Red Bull: 170 landen + meer dan 68 miljard blikjes verkocht

Red Bull aandelenRed Bull geeft je vleugels. De bekende slogan die iedereen inmiddels wel kent van televisie. De ene persoon zweert erbij en de ander vindt het maar troep. Vandaag vertellen we meer over het merk Red Bull. Voor de oprichting van het merk, moeten we terug naar de jaren 80. We hebben het dus over een merk wat al ruim 30 jaar oud is.

Dietrich Mateschitz richtte het merk op, geïnspireerd door functionele drankjes uit het verre Oosten. De Red Bull formule werd gecreëerd en het unieke marketingconcept werd ontwikkeld.

Red Bull kopen? Ontdek CFD-broker Plus500!

 

Over Red Bull

De Red Bull energydrink werd in 1987 voor het eerst op de thuismarkt in Oostenrijk verkocht. Niet alleen werd een nieuw product gelanceerd, maar ook het ontstaan van een volledig nieuwe productcategorie. Inmiddels is Red Bull flink uitgegroeid en is het een toonaangevend merk geworden. Red Bull is in ruim 170 landen verkrijgbaar en er zijn vandaag de dag al meer dan 68 miljard blikjes verkocht.

Met 11.886 mensen in dienst verspreid over de ruim 170 landen hebben we het duidelijk over een ontzettend groot merk. Waar het succes begon op de Oostenrijkse markt, richt het merk zich nu steeds meer op de VS, West-Europa en groeimarkten in het verre Oosten. Ook is het merk druk bezig met de ontwikkeling van het Red Bull Organics assortiment.

 

Cijfers Red Bull

Laten we even terugblikken op vorig jaar. Het jaar 2017 was namelijk een jaar waarin in totaal 6.302 miljard blikjes Red Bull werden verkocht. Het jaar daarvoor (2016) was ook al bijzonder succesvol met een totaal verkocht aantal van om en nabij de 6.000 miljard. We hebben het dan over een stijging van ongeveer 4% in het jaar 2017.

Waar de omzet in 2016 uitkwam op 6.029 miljard euro, bedroeg de omzet in 2017 maar liefst 6.282 miljard euro. Opnieuw zijn de cijfers op het gebied van de omzet, bedrijfswinst en productiviteit gestegen. Er zijn een aantal redenen aan te wijzen voor het grote succes van Red Bull. Een ervan zijn de uitstaande verkopen in de Red Bull markten in Turkije, Nederland, Noord-Europa, India en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is het succes mede te danken aan extreem efficiënt kostenbeheer en de continue merkinvestering.

 

Grote sportnamen drinken Red Bull

Bekend van de reclame is dat Red Bull de vleugels geeft wanneer je ze nodig hebt. Bekende topsporters die Red Bull drinken zijn bijvoorbeeld: Mark Webber, Lindsey Vonn en Robby Naish. Het drankje zou goed zijn voor onderweg in de auto, tijdens studiebijeenkomsten, tijdens het sporten, op het werk, tijdens het gamen of met uitgaan. Het is je vast niet ontgaan dat Red Bull ook de sponsor is van onze eigen Max Verstappen. Niet voor niets zie je Max overal met het logo van Red Bull lopen.

 

Belangrijkste toevoegingen

De belangrijkste toevoegingen van de bekende Red Bull energydrank zijn: cafeïne, taurine, B-vitamines, suiker en alpenwater. Tegenwoordig is er ook de Red Bull sugarfree of de Red Bull 0 calorieën variant. Ook zijn er de zogeheten Red Bull edities. Deze special editions zijn steeds belangrijker voor de verdere groei van het merk.

 

Volledig recyclebare blikjes

Ook is het opvallend dat de blikken van Red Bull volledig recyclebaar zijn. Voor de productie evenals distributie is energie nodig. En het wekken van energie heeft natuurlijk impact op het milieu. De blikken van Red Bull zijn daarom voor 100% te recyclen. Het merk is zich bewust van de verantwoordelijkheid voor het milieu en streeft niet voor niets naar verbeteringen op dat vlak. Red Bull kiest al bewust voor het gebruik van aluminium blikjes.

 

Wall-to-wall principe

Red Bull produceert hun blikjes volgens het wall-to-wall principe. Hiermee wordt aangegeven dat de blikjes op dezelfde plaats worden gefabriceerd en gevuld. Vele transport kilometers worden zo bespaard. We hebben het dan over een hoeveelheid van 12.700.000 kilometer wat op jaarbasis bespaard wordt. Tevens wordt zo de uitstoot van meer dan 9.687 ton koolstofdioxide (CO2) bespaard.

 

Flinke besparingen

Simpel gezegd zorgt het wall-to-wall principe voor een aantal opvallende cijfers. Zo hoeven jaarlijks ongeveer 4 miljard blikjes niet vervoerd te worden, totdat ze klaar zijn voor distributie naar de uiteindelijke bestemming. Er worden jaarlijks meer dan 18.000 vrachtwagenritten bespaard. Voor alle duidelijkheid: het gaat dan om een jaarlijkse besparing van maar liefst 12,8 miljoen kilometer.

 

Nog niet beursgenoteerd

Red Bull is nog niet beursgenoteerd. Hiermee wordt bedoeld dat er nog geen Red Bull-aandelen te koop zijn. Wellicht is dat in de toekomst wel het geval. Het is in ieder geval verstandig om een account aan te maken bij de CFD-broker Plus500. Het wordt dan mogelijk om in allerlei bedrijven CFD’s te kopen. Bovendien kan dat al met een inleg van 100 euro. Wilt u liever eerst oefenen met beleggen? Dat kan ook. U maakt dan eerst een demo account aan waarmee u de kans krijgt om met 40.000 euro aan oefengeld te handelen. Let op: CFD’s zijn complexe producten met een hoog risico om geld te verliezen vanwege de hefboom. Tussen 74-89% van de particuliere beleggers verliest geld met het handelen in CFD’s. Bedenk daarom of je het hoge risico om geld te verliezen kunt dragen.

 
 

Buitenlandse aandelen

Direct CFD’s kopen?

Broker Plus500 logo

*Voorwaarden van toepassing

  • Rating: 9,2
  • Binnen 5 minuten geregeld!
Open gratis demo account en ontvang €40.000!  

CFD's zijn complexe producten met een hoog risico om geld te verliezen vanwege de hefboom. Tussen 74-89% van de particuliere beleggers verliest geld met het handelen in CFD's. Bedenk daarom of je het hoge risico om geld te verliezen kunt dragen.