Google
Google

Aston Martin

Aston Martin aandelen kopen?

Aston Martin aandelen

Aston Martin staat sinds 1914 bekend als een toonaangevende sportwagenproducent. De auto’s van Aston Martin worden onder velen gewaardeerd om hun prestaties alsmede hun exclusiviteit. Het bedrijf kende vele dalen, maar ook mooie hoogtepunten. Beleggen in Aston Martin? We vertellen u graag meer.

Aston Martin klinkt u ongetwijfeld bekend in de oren. Sinds 1914 staat Aston Martin bekend als een toonaangevende sportwagenproducent. De auto’s van Aston Martin worden onder velen gewaardeerd om hun prestaties alsmede hun exclusiviteit. Van sommige modellen is bekend dat ze een mythische status hebben bereikt. Toch gaat het leven van dit Britse bedrijf echt niet alleen over rozen. In dit artikel nemen we een stukje historie met u door en gaan we het over het kopen van Astin Martin aandelen hebben.

Interesse om Aston Martin aandelen te kopen? Groot gelijk! Maak een account aan bij broker Degiro en begin binnen 5 minuten met het beleggen in Aston Martin aandelen!

Aston Martin aandelen kopen? Begin hier!

 

Positief 1e kwartaal 2018

In de eerste drie maanden van dit jaar heeft Aston Martin 3% meer verdiend dan dezelfde periode vorig jaar. De brutowinst voor aftrek van overheadkosten kwam uit op 43,7 miljoen pond. Dat is ongeveer gelijk aan een bedrag van 49,7 miljoen euro. De Britse sportwagenfabrikant noteerde een winst voor belastingen van 2,8 miljoen pond. Omgerekend is dat een bedrag van ongeveer 3,2 miljoen euro.

 

Aston Martin aandelen kopen

Interesse om Aston Martin aandelen te kopen? Dat kunnen wij zeker begrijpen. Deze aandelen kunnen in de toekomst zeker de moeite waard zijn om aan te schaffen. Interesse om mee te doen met deze beursgang? Broker Degiro maakt het mogelijk om in Aston Martin te handelen. Een account aanmaken is snel gebeurd en voordat u het weet is het mogelijk om in deze interessante aandelen te beleggen. Maak dus ook een account aan en begin direct met het beleggen in deze aandelen!

 

Oprichting Aston Martin

Het bedrijf werd in 1913 opgericht in Londen, onder leiding van Lionel Martin en Robert Bamford. Samen besloten de mannen auto’s te gaan bouwen. De eerst auto die door de mannen gebouwd werd, was een 1400 cc-racer. Aston Martin boekte zijn eerste succes tijdens een race op de Aston Clinton Hillclimb. Lionel Martin won hier zijn eerste race in Aston Clinton. Met die zege werd de basis gelegd voor de naam van het merk: Aston Martin.

 

Productie Aston Martin

Twee jaar na de oprichting werd de eerste echte geregistreerde auto gebouwd. De productie van Aston Martin lag gedurende de Eerste Wereldoorlog volledig stil. Louis Zborowski blies het merk na de oorlog nieuw leven in. Echter wierp dat niet zijn vruchten af. In 1920 verliet medeoprichter Robert Bamford het bedrijf. De activiteiten van het Britse merk bleven daarna beperkt tot het verbreken van snelheids- en duurrecords. Vier ja na het opstappen van Bamford, gaf ook Martin er de brui aan.

 

Ups en downs

Het bedrijf kende daarna een rommelige tijd. Er waren velen dalen, maar toch ook mooie hoogtepunten. Na een aantal jaren van financiële problemen en verschillende eigenaren werd in 1936 besloten om de productie van auto’s voor de openbare weg te richten. Ook tijdens de Tweede Wereldoorlog werden er nauwelijks auto’s geproduceerd. Een uitzondering was de Aston Martin Atom, met een buizenframe en een 2 liter grote motor.   

 

David Brown

Met de overname van het merk in 1947, door industrieel en tractorfabrikant David Brown, ging het enige tijd beter met Aston Martin. Zo werd een jaar later het merk Lagonda overgenomen. Het Engelse bedrijf is voornamelijk bekend geworden door de verschillende James Bond films. Zo was de DB5 (beter bekend als Vantage) in 1964 de auto van James Bond in Goldfinger. Meneer Brown verkocht op zijn beurt het merk in 1972. Ondanks het grote succes van de DB5 ging het de daaropvolgende jaren slecht met Aston Martin. Opnieuw kwam er een periode van vallen en opstaan.

 

Overname Ford

Toch wist het bedrijf in 1986 wederom de auto voor James Bond in The Living Daylights te leveren. Een jaar later nam Ford het Engelse bedrijf over. In 2003 kondigde Aston Martin de terugkeer aan in de racewereld. Dit in samenwerking met het raceteam Prodrive van Dave Richards. Richards is bekend als oud teambaas van het F1 team van Benetton en later Renault. Met de overname van Ford kon er flink geïnvesteerd worden in nieuwe fabrieken en modellen. Aston Martin kreeg de oude status en het aanzien weer deels terug. 

 

Helaas kon ook Ford het Engelse bedrijf niet in eigen hand houden. Zo werd Aston Martin in 2006 wederom verkocht, voor het grootste gedeelte aan een consortium onder leiding van de heer Richards. Mercedes-Benz levert motoren en elektronica en heeft inmiddels 5% van de uitstaande aandelen in Aston Martin.

 

Hogere prijs Aston Martin

Tot eind maart werden er 969 Aston Martin’s verkocht. Dat betreft een daling van 240 exemplaren ten opzichte van vorig jaar. Echter werd er gemiddeld meer betaald voor de voertuigen van het Britse merk. Met een bedrag van 182.580 euro lag de gemiddelde aanschafprijs van een Aston Martin in het eerste kwartaal 11% hoger in vergelijking met de eerste drie maanden van 2017.

 

Aston Martin vandaag de dag

Op dit moment is Aston Martin nog in handen van de Italiaanse investeringsmaatschappij Investindustrial en Adeem, een groep investeerders uit Koeweit. De beurswaarde van Aston Martin wordt geschat tussen de 4,59 en 5,74 miljard euro. De Britse autobouwer volgt met een beursgang het voorbeeld van Ferrari, dat zijn debuut op Wall Street maakte in 2015.

 

Toekomst Aston Martin

Het geld wat met een beursgang opgehaald wordt, wil de automaker gebruiken voor verdere groei. En dan vooral in het lucratieve segment van de sportieve terreinwagens. Volgend jaar rolt het nieuwe model DBX SUV van Aston Martin in een fabriek in Wales van de band. Voor het eerst sinds 2008 wist het bedrijf het afgelopen jaar meer dan 5.000 auto’s te verkopen. Naar verwachting zal het bedrijf een totale omzet van maar liefst 840 miljoen pond in de boeken te zetten. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van Aston Martin!  

 

Aston Martin beursgang

Op 19 mei 2017 werd bekend dat Aston Martin zeer waarschijnlijk in 2018 naar de beurs zal gaan. Het is eigenlijk niet heel onlogisch dat deze stap wordt gezet. Vrijwel alle grote automerken zijn beursgenoteerd en een beursnotering brengt verschillende voordelen met zich mee. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op deze manier veel meer kapitaal op te halen. Het verbeteren van de balans is vaak niet de enige reden dat voor een beursnotering wordt gekozen. De zittende aandeelhouders kunnen op deze manier ook een flink deel van hun initiële investeringen liquideren.

Er is op dit moment nog veel onduidelijk over de precieze datum en de precieze prijs van de Aston Martin beursgang. We zullen u uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. Feit is wel dat dit net zoals de Ferrari beursgang een waar spektakel zal gaan worden!

 

Hoe Aston Martin aandelen kopen?

Interesse om Aston Martin aandelen te kopen? Groot gelijk! Deze aandelen kunnen in de toekomst zeker de moeite waard zijn om aan te schaffen. Interesse om mee te doen met deze beursgang? Broker Degiro maakt het mogelijk om in Aston Martin te handelen. Een account aanmaken is snel gebeurd en voordat je het weet is het mogelijk om in deze interessante aandelen te beleggen. Maak dus ook een account aan en begin direct met het beleggen in deze aandelen!

Koop ook Aston Martin aandelen!
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Buitenlandse aandelen

Direct CFD’s kopen?

Broker Plus500 logo

*Voorwaarden van toepassing

  • Rating: 9,2
  • Binnen 5 minuten geregeld!
Open gratis demo account en ontvang €40.000!  

CFD's zijn complexe producten met een hoog risico om geld te verliezen vanwege de hefboom. Tussen 74-89% van de particuliere beleggers verliest geld met het handelen in CFD's. Bedenk daarom of je het hoge risico om geld te verliezen kunt dragen.