Google

Beleggen in social media

Beleggen in social media aandelen: wat u moet weten!

Beleggen in Social Media

Social media is in de afgelopen jaren enorm groot geworden. Veel grote bedrijven die zich bezighouden met sociale media zijn flink gegroeid. Beleggen in social media kan een interessante beslissing zijn. We vertellen u er graag meer over!

Social media is in de afgelopen jaren enorm groot geworden. Vandaag de dag kan social media overal worden gebruikt, op de smartphone en ook met een desktop of tablet. Veel grote bedrijven die zich bezighouden met sociale media zijn flink gegroeid. Wanneer u als belegger investeert in het juiste bedrijf, dan valt daar een ontzettend mooi rendement mee te behalen.

Beleggen in social media kan dus door goed te kijken naar bedrijven die actief zijn met social media en daar bijvoorbeeld aandelen van te kopen. Als particulier is dat direct mogelijk door op de beurs te gaan handelen.

Social media aandelen? Probeer CFD-aanbieder Plus500 *CFD-service. 76,4% verliest geld

 

Social media aandelen

Het kopen van social media aandelen kan interessant zijn voor het uitbreiden van uw beleggingsportefeuille. Wij van Aandelenkopen.nl zijn er om dat makkelijker te maken voor u. Handelen in social media aandelen kan door een persoonlijke account aan te maken bij de CFD-broker Plus500.

U kunt daar op eenvoudige wijze beleggen in een heleboel social mediakanalen. En dat kan al voor een bedrag vanaf 100 euro. Met het gebruik van een hefboom worden er enerzijds grotere winsten geboekt. Anderzijds is het verlies groter. Interesse in het kopen van social media aandelen? Doe dan eerst de technische en fundamentele analyse voor het bedrijf wat erachter zit.

 

Social media platform

Facebook is misschien wel het meest bekende social media platform. Er is sprake van een grote waarde. Deze is van veel verschillende factoren afhankelijk. De aandelen die beschikbaar komen wanneer een social mediabedrijf beursgenoteerd is, kennen over het algemeen een grote vraag. Soms is er sprake van een hype en verzwakt de aandacht weer na verloop van tijd. Met als gevolg dat de koersen van de aandelen zakken. Het ene social mediabedrijf heeft weer voordelen ten opzichte van het andere bedrijf. Zo blijkt nieuws uit de hele wereld zich door Twitter nog altijd in razendsnel tempo te verspreiden.

 

Virtuele waarde

In vergelijking met het beleggen in bijvoorbeeld edelmetalen heeft u bij het beleggen in social media geen fysiek product in handen. Met andere woorden: er is een virtuele waarde die afhankelijk is van de populariteit. Inmiddels zeggen veel mensen al gedag tegen Facebook en is er een voorkeur voor andere social media, zoals bijvoorbeeld Instagram. Feit is dat er veel beweging zit in de social mediabedrijven aangezien er steeds meer sprake is van een sociaal georiënteerd online landschap.

 

Cijfers en ontwikkeling

Natuurlijk zijn de cijfers van het social mediabedrijf ook belangrijk om te bepalen of het een succesvolle belegging is. De winst en de gebruikersaantallen zijn voorbeelden van factoren die bepalen of beleggen daadwerkelijk interessant is. De ontwikkeling van de voortgang van social mediabedrijven is nogal onstuimig te noemen. Soms stijgt de waarde enorm en groeien de bomen de hemel in, terwijl er op een ander moment ineens sprake is van een sterke daling van de waarde.

 

Investeren is risico

Zoals u hierboven heeft kunnen lezen, brengt een investering dus altijd risico’s met zich mee. Bij het beleggen in social media is dat niet anders. Wanneer u investeert in het verkeerde bedrijf, kunt u de inleg verliezen. Het is juist met dit soort bedrijven lastig in te schatten welke organisatie het goed en welke het minder goed gaat doen. Hyves was ooit erg groot, maar werd vrij plotseling minder populair met de opkomst van Facebook. Uiteindelijk werd het social media platform zelfs opgeheven.

 

Vormgeving social media

Een ander voorbeeld is het meer zakelijke social media platform LinkedIn. Het platform heeft zeker moeilijkere jaren gekend. Toch bereikte LinkedIn vorig jaar een wereldwijde groei van het aantal actieve gebruikers. Het gemiddelde aantal connecties per gebruiker wisselt per land. De Nederlandse gebruiker heeft gemiddeld 188 connecties. Waar het in het begin vooral gebruikt werd voor het vinden van een baan, wordt LinkedIn anno nu steeds meer gebruikt voor personal branding en netwerken.

 

Opkomende markten

Bij beleggingen in social media kan het ook zeker handig zijn om goed te kijken naar opkomende markten. Zo is er bijvoorbeeld in China nog veel ruimte voor groei wat betreft social media. Verdiep u te allen tijde in de diverse social mediabedrijven die actief zijn op de beurs. Vergelijk deze vervolgens met elkaar en ga na welk aandeel het beste bij u past. Mogelijk heeft u van tevoren al een sterke voorkeur voor een bepaald bedrijf.

 

Beleggen in social media

Wanneer u wilt starten met beleggen in social media, kunt u eenvoudig een persoonlijke account aanmaken bij de CFD-broker Plus500. Bij deze online broker is het mogelijk om in alle belangrijke social mediabedrijven te handelen. U kunt er zelfs voor kiezen om de mogelijkheden onbeperkt uit te proberen met een gratis demo account. In uw demo account krijgt u bovendien een uitgebreid overzicht met grafieken en indicatoren. Erg handig wanneer u de persoonlijke belegkwaliteit in social media aandelen wilt ontwikkelen. Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet om ze te stellen aan ons. Wij helpen u graag.

Social media aandelen? Probeer CFD-aanbieder Plus500 *CFD-service. 76,4% verliest geld
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Open een oefen-account

Direct CFD’s kopen of verkopen?

Broker Plus500 logo

*Voorwaarden van toepassing

  • Rating: 9,2
  • Binnen 5 minuten geregeld!
Open gratis demo account en ontvang €40.000!  

CFD's zijn complexe producten met een hoog risico om geld te verliezen vanwege de hefboom. Tussen 74-89% van de particuliere beleggers verliest geld met het handelen in CFD's. Bedenk daarom of je het hoge risico om geld te verliezen kunt dragen.